Silniki wyposażone w system cmmon rail charakteryzują się przede wszystkim lepszym spalaniem paliwa, wysoką sprawnością termodynamiczną, a przez to mniejszym wydalaniem ciepła. Charakteryzują się niskim zużyciem paliwa. Ważną cechą jest również mniejszy hałas oraz niższa emisja spalin.

Jednym z najczęstszych i najnowocześniejszych układów wtryskowych występujących w dzisiejszych samochodach osobowych i ciężarowych z silnikiem o zapłonie samoczynnym jest system Common Rail (CR) inaczej zwany zasobnikowym układem wtryskowym. System ten został stworzony przez szwajcarskiego inżyniera Hibnera w połowie lat osiemdziesiątych XX wieku. Po raz pierwszy został zastosowany przez Fiata w 1997 r w Alfie Romeo. Obecnie system CR występuje już w trzech generacjach. Różnią się one po między sobą rodzajem: wtryskiwaczy i pomp wysokiego ciśnienia. Zasobnikowy układ wtryskowy wytwarza ciśnienie wtrysku niezależnie od prędkości obrotowej silnika i dawki paliwa. Jego główną zaletą jest możliwość zmiany i dostosowania ciśnienia oraz chwili wtrysku. Może on również kontrolować ilość wtryskiwanego paliwa, a także dzielić wtryskiwaną dawkę na mniejsze porcje, czyniąc dzięki temu pracę silnika cichszą, a spaliny czystszymi. System Common Rail dzieli się m. in. na trzy układy: obwodu niskiego ciśnienia, obwodu wysokiego ciśnienia oraz elektronicznego układu sterowania EDC z czego najważniejszy jest obwód wysokiego ciśnienia. Na obwód wysokiego ciśnienia składają się trzy bloki funkcjonalne takie jak: blok wytwarzania ciśnienia, blok przechowywania ciśnienia oraz blok dawkowania paliwa. Za pierwszy z nich odpowiada pompa, za drugi zasobnik paliwa, który zajmuje się przechowywaniem ciśnienia. Odpowiednią dawkę wtrysku w danej chwili zapewniają natomiast wtryskiwacze.

common rail wtryskiwacze naprawa
Podstawowe elementy systemu common rail BOSCH

 

hdi
Schemat systemu zasilania typu common rail silnika HDI

A - przewody przelewowe paliwa
B- przewody paliwa niskiego ciśnienia
C- przewody paliwa wysokiego ciśnienia
1 - 4 wtryskiwacze (elektrohydrauliczne)
5 - zasobnik paliwa "common rail"
6 - czujnik temperatury paliwa
7 - czujnik ciśnienia paliwa w zasobniku
8 - chłodnica paliwa
9 - filtr wstępnego oczyszczania paliwa
10 - pompa zasilająca (niskiego ciśnienia)
11 - zbiornik paliwa
12 - filtr paliwa + osadnik wody + regulator ciśnienia w obwodzie niskiego ciśnienia
13 - korek spustowy osadnika wody
14 - podgrzewacz paliwa
15 - pompa wysokiego ciśnienia
16 - zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia
17 - zawór wyłączania sekcji tłoczącej

 

btp6

Demontaż zapieczonych wtryskiwaczy
Wyciągamy zapieczone wtryskiwacze i świece żarowe bez demontażu głowicy. Posiadamy duże doświadczenie w tego typu pracach.

więcej

btp5

Współpraca z warsztatami
Zapraszamy warsztaty i serwisy samochodowe zainteresowane współpracą w zakresie naprawy wtryskiwaczy, pompowtryskiwaczy i pomp CR. Udzielamy korzystne rabaty na nasze usługi.

więcej

btp4

Sklep - wtryskiwacze, pompy, części
Być może wtryskiwacz lub pompa, której potrzebujesz jest w naszym sklepie. Zapoznaj się z ofertą części regenerowanych i nowych w dobrej cenie.

więcej

Co nas wyróżnia

- Wieloletnie doświadczenie

- Najlepszy sprzęt diagnostyczny i naprawczy

- Stosujemy tylko oryginalne części

- Posiadamy autoryzację BOSCH

- Możliwość montażu zregenerowanych podzespołów na miejscu

Kontakt

SPECSERVICE,
ul. Podkarpacka 32a,
38-401 Krosno,
(woj. Podkarpackie)

tel. +48 43 662 01
kom. +48 606 646 911

crauto@specservice.pl
www.wtryskiwaczecr.pl